۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰

شامگاه گذشته؛

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان «قرآن»

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان «قرآن»

اجرای برنامه قرآنی محفل در شهر لاهور پاکستان به یک رویداد عظیم تبدیل شد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه های مختلف داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه گذشته در خارج از مرزهای ایران و در شهر لاهور پاکستان، بیش از ۸۵ هزار نفر برای حضور در محفل بزرگ قرآنی علی حب النبی (ص) گرد هم آمدند و جشن میلاد النبی را با حضور میزبانان برنامه محفل از جمله حامد شاکرنژاد و حجت‌الاسلام قاسمیان برگزار کردند.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن

از این مراسم که با حضور چنین جمعیت خیره‌کننده‌ای برگزار شد، به عنوان یکی از بزرگترین اجتماعات عمومی در پاکستان نام برده شده است.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن

این مراسم که به همت مردم پاکستان و با حضور داوران برنامه تلویزیونی محفل برگزار می‌شد از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران در میدان منار لاهور پاکستان آغاز شد.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن

در این مراسم، حامد شاکرنژاد، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان و حاج احمد ابوالقاسمی به عنوان داوران برنامه محفل، حضور داشتند که اجرای برنامه آنها با استقبال گسترده مردم پاکستان همراه شد.

«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن

همچنین، محمد حسین عظیمی قاری قرآن و حدیث و ثنا ناظری، حافظان نوجوان قرآن، به عنوان میهمانان ویژه این مراسم تلاوت قرآن کریم داشتند که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت.

محفل پیش از این بزرگترین محفل قرآنی جهان را در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار کرده بود.

در ابتدای این مراسم قرائت قرآن کریم از سوی قاری نوجوان «محمد حسین نظری» به سبک مرحوم عبدالباسط بسیار مورد توجه حاضران و اساتید پاکستانی قرار گرفت.

همچنین قرائت قرآن کریم از سوی استاد حامد شاکرنژاد بسیار مورد استقبال حاضران در این محفل قرآنی قرار گرفت.

دکتر محمد طاهر القادری رئیس سازمان منهاج القرآن پاکستان سخنران اصلی این برنامه بودند. در این گردهمایی بزرگ، دانشمندان و دانشمندان برجسته از سراسر جهان حضور داشتند.

دکتر طاهر القادری در سخنرانی خود گفت: عشق به پیامبر (ص) ایمان هر مؤمن است و در مینار پاکستان هر ساله میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبر (ص) گرد هم می آیند و این اجتماع بزرگ و نورانی که میلیون‌ها نفر از مسلمانان امت اسلامی با جشن میلاد پیامبر (ص) در اینجا ایمان خود را تازه می‌کنند و قلب‌های آنها در طول سال از گرمای عشق مصطفی (ص) می تپد.

در ادامه این برنامه عوامل برنامه محفل همزمان با ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) در اجتماع عظیم مردم لاهور پاکستان حضور پیدا کرده و با آنها به طور گرم و صمیمی گفت و گو کردند.
«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن
«محفل» در پاکستان غوغا به پا کرد/ حضور خیره‌کننده عاشقان قرآن
برگزاری این مراسم قرآنی با حضور گرم و گسترده پاکستانی‌ها بازتاب بسیار مناسبی در رسانه‌های پاکستان و منطقه داشته است.
برنامه تلویزیونی محفل که در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شد توانست با اقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شود و به همین دلیل با درخواست‌های مکرر از سوی مردم کشورهای اسلامی روبرو شده بود. در همین راستا به بهانه هفته وحدت برنامه ریزان این برنامه به بخشی از این دعوت‌ها پاسخ مثبت داده و به همین مناسبت پاکستان و شهر لاهور اولین میزبان برگزاری این رویداد بین المللی شد.

بنابر اعلام روابط عمومی برنامه محفل این برنامه امروز با حضور حجت الاسلام قاسمیان، احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد و حافظان و قاری نوجوان حدیث و ثنا نظری و محمدحسین عظیمی در میدان منار شهر لاهور پاکستان به مدت ۹۰ دقیقه برگزار می‌شود.

کد خبر 6227731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مؤذنيان از ايران ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      61 14
      با تشکر از اجرای خوب محفلی ها باید بگویم استقبال مردم مسلمان پاکستان از قرآن خیلی خیره کننده و بهتر از مردم مسلمان ایران است. ضمناً ابتدای جلسه قرآن به سبک استاد مرحوم سعید مسلّم تلاوت شد نه استاد مرحوم عبدالباسط. یاحق
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      49 10
      به همه کشورهای اسلامی بروند و جدول زمانی هم بدهند ،
    • ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      65 8
      خدا با مومنان هست انشالا
    • ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      77 8
      قبلا هم گفتم ،برنامه محفل بزرگترین و بهترین و جذابترین برنامه ایست که تهیه شده ، جالب اینکه این برنامه هر سال و ماه و روز قابل اجراست و با تکراردایم بر جذابیت ان افزوده میشود و اینست از معجزات خداوند و کلام ایشان ،الله اکبر
    • ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      42 3
      خداقوت ماهم کیف کردیم ولذت بردیم کاش برنامه رابطورکامل ازصداوسیماپخش میکردندتاببینیم افرین برعوامل وداوران وقاریان محفل بایدازین ظرفیت استفاده کنندوبه همه کشورهابروندهم احترام قران رابالامیبرندهم احترام ایران عزیزمان را انشاالله همگی دررسالتتان موفق باشید
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      31 8
      برنامه محفل را در نقاط توریستی ایران هم برگزار شود ،از جمله تخت جمشید،حافظ،سعدی،بیستون،،کلا در شهرهای توریستی و نقاط تاریخی ،در برنامه با زیرکی به هر دو پرداخته شود برای افزایش توریست تاثیر داره ،فکر کنم جذابیت قران باعث جذب بقیه هم شود انشالا محفل برود بین مردم در این شهرها ،ایرانگردی با قرآن ومحفل
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      30 3
      خداراشکر که کشورم ومردم مایه سربلندی هستند خیلی خوشحال شدم امیدوارم از این دست برنامه ها درکشور های مسلمان دیگه گذاشته بشه
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      25 1
      در سازمان ملل هم همچون محفلی را برگزار نمایید تا مردم همدل و هم بینش و هم گام شوند و دنیا به سوی امت واحده بدون کینه عارضه‌ای در آرامش و امنیت و با محبت و برادرانه و موحد و احساس زمان ظهور را تجربه نمایند
      • افغان ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
        3 15
        امام زمان در کشوری که نژاد پرستی منش وراه انهاست نخواهد امد
    • ناشناس ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      7 30
      دیگه همه چیمون درسته
      • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
        17 3
        انقد حسادت برات بده😂 ان شاالله از این برنامه ها هر روز بیشتر بشن، باید تو کار رسانه ای و فرهنگی خیلی بیشتر هم تلاش کنیم، تازه اول راهه
      • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
        19 3
        ایمانت را درست کن همه چیز درست خواهد شد ،از خود شروع کن دوست گرامی
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      19 0
      به امید اتحاد جهان اسلام
    • ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      12 0
      عشق قرآنی وخدایی حلاوت وشیرینی خاصی دارد که درهیچ چیز وشخصیت دیگری یافت نمیشوند وگرویدن به آن ایجاد همدلی ووحدت می کند وهمان ریسمان الهیست
    • ۰ ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      13 1
      باعث خوشحالیه🥺❤❤❤❤❤
    • نادر CA ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      12 2
      با آرزوی موفقیت روز افزون هم وطنانم در تمام جهان
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      11 1
      خدا قوت
    • علیرضا شیراز IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      7 0
      خدا خیرتان بدهد
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      1 0
      شما مایه افتخار مون هستید..زنده وبرقرارباشید الهی🙌❤️💖
    • حبیب ازکردستان ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
      1 0
      سلام برعاشقان قرآن دین خداهیچگاه افول نمیکنه احسنت به ملت غیورپاکستان